Všemožné myšlenky

Blog in czech language hwere i publish thoughts about world around.

Monday, November 12, 2007

Tak jsem si dnes přečetla, jak se to má s průměrnými platy. Že se člověk rozhodně nemá zlobit, když ten průměrný plat nemá, protože to se přece rozumí, průměrný znamená celkovou částku podělenou počtem příjemců a mít všichni stejně, to prostě nemůžeme, oni nám ten průměr "kazí" ti s vysokými příjmy! No jo, pravím já, to nám to ale kazí hodně! Já mít průměrný plat, s nikým samou pýchou nemluvím. (Ale to se asi skoro po čtyřiceti odpracovaných létech nehodí, co by s tím ta bába dělala, na co by potřebovala tolik peněz!) Všichni mí známí a přátelé jsou na tom stejně, i přátelé jejich přátel a jejich známí a příbuzní. Tak nevím... buď se prostě nestýkám s těmi správnými lidmi a nebo (což mi připadá pravděpodobnější), těch pár lidí co nám ten celostátní průměr "kazí" musí mít platy tak horentní, že to nemá obdoby. Nechci nikomu závidět, tím méně závidět něco tak přízemního, jako peníze. Ale jen mně napadá, že těm nebohatým se nedostává na vzdělání pro děti, na řádnou lékařskou péči a na podobné důležité věci, nikoli na přepych, na drahá auta, bazény s vilami a zahraniční dovolené. A jak se asi na světě uplatní děti, které takhle vyrůstaly???

1 Comments:

Blogger Martina said...

Zajímalo by mě, kde žiješ a pracuješ. Protože u nás ve firmě- 60 zaměstnanců na jihu Čech, má skoro každý průměrnou mzdu a hodně jich nadprůměrnou a to většina namá ani vysokou školu.

8:14 AM  

Post a Comment

<< Home